در چند قدمی کفر

و الکفر علی اربع دعائم
علی التعمق، و التنازع، و الزیغ ، والشقاق

فمن تعمق لم ینب الی الحق و من کثر نزاعه بالجهل دام عماه عن الحق و من زاغ ساءت عنده الحسنة و حسنت عنده السیئة و من شاق و عرت علیه طرقه و ضاق علیه مخرجه

و کفر بر چهار ستون استوار است:

1)کنجکاوی دروغین-عَمق و عٌمق در لغت یعنی در بیابانی بی آب و علف پیشروی کردن و سرگردان شدن و به هلاکت رسیدن است.کسی که با توهم پیش رود نیز دچارهمین سرنوشت خواهد بود- آن کس که دنبال توهم و کنجکاوی دروغین رفت به حق نرسید. حکمت1 3 نهج البلاغه

گاها ما انسانها در توهم خود دنیا و انسانها و اعمال خود را توجیه و تفسی می کنیم! بدون اینکه بخواهیم انها را با معیارها و موازین شرع و حقیقت بسنجیم! نهایت این توهم ها و رفتارهای برخواسته از آن ما را از خود و خدا و حق و شاید بسیاری از انسانهای حق جو دور و دورتر خواهد ساخت.

لذا قبل از آنکه تلنگر حقیقت پرده توهمات ما را برد باید خود ذهن خود را به نور حقایق روشن کنیم! چه که در غیر اینصورت، معلوم نخواهد بود در روز پاره شدن این پرده از مومان به آن حقیقت باشیم یا از کافران به آن… و تاریخ شاهد وقایعی است که این واقعیت در آن محقق شده است.

  • 5 stars
    نظر از: صدرارحامی
    1391/02/10 @ 01:01:35 ب.ظ

    صدرارحامی [عضو] 

    مطلب خوبی داشتید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.